Coneixes els Crocs? Aquelles sabatilles lletges, molt lletges. Diuen que són “les més lletges del món”. L’any 2018 estaven ofegades en deutes i gairebé desapareixen: 200 M € de deute i més de 150 botigues tancades. Un fracàs èpic, oi?
Però aquí ve la lliçó per a emprenedors: no van canviar el que feien. No van redissenyar les sabatilles, no van demanar aprovació. Simplement van dir: “Som lletges. I orgulloses.” Van acceptar que són sabatilles lletges. En lloc d’avergonyir-se, van fer de la seva raresa una bandera.
En comptes de fugir del missatge negatiu, el van abraçar. I el van convertir en el seu as a la màniga. Aquesta irreverència va connectar amb persones que buscaven alguna cosa diferent. I quan les celebritats van començar a aparèixer amb Crocs, ja no era una excentricitat: era una declaració d’estil.
Aquí tens l’aprenentatge: si creus en la teva idea (per lletja que sembli), dona-li personalitat. No intentis agradar a tothom. Fes que aquells que poden connectar amb tu s’enamorin de la teva marca.
I com en tot projecte valent, cal protegir-se també en l’àmbit pràctic: contacta amb nosaltres i t’ajudarem a blindar el teu negoci amb assegurances adaptades a la teva idea, per molt “lletja” que sigui al principi.